Vymysleli jste něco báječného, co by stálo za to vytvořit, ale nemáte na to peníze? Nemusíte se vzdávat svých snů. Projekt vám mohou zainvestovat vaši potencionální zákazníci.

Inspirace: Nemáte peníze na projekt? Zkuste crowdfunding!

 Přijde vám to nemožné? Naopak. Prostě jen najdete ty správné internetové stránky, zaregistrujete se a vložíte informace o svém nápadu či produktu.

Jak to funguje?

Zájemce:

Popíšete, co by měl umět váš produkt a jaké budou jeho funkce, jak složitá je výroba a co k ní potřebujete. Nastavíte celkovou cenu výroby a prodejní částku jednoho kusu. Pak vymyslíte jednotlivé odměny pro přispěvovatele/investory a počkáte, až vám projekt schválí. Od schválení budete mít časový deadline na to, vybrat celkovou částku. Po splnění finančního cíle, můžete začít s výrobou či tvorbou. Jestliže máte opravdu zajímavý projekt, můžete vybrat i daleko více. Peníze se pak určitě hodí i na nějakou reklamní kampaň.

Investor:

V principu to funguje tak, že pokud jste zájemce a chcete podpořit vybraný projekt, uskutečníte platbu. Ta se ale stáhne z vašeho bankovního učtu pouze, když se ve stanoveném časovém úseku vybere cílová částka. V případě, že nikoliv, o své peníze nepřijdete.

Nějaké stinné stránky?

Zájemce by si měl při popisování funkcí projektu promyslet, kolik zásadních informací odhalí. Vzhledem k tomu, že pravděpodobně nemá patent schválený patentovým úřadem, nebo copyright apod, může se bohužel stát, že mu po zveřejnění někdo nápad ukradne.

Crowdfundingová stránka předá majiteli projektu vybrané peníze a ten je použije na výrobu či tvorbu. Nikdo ale nezajistí, že se tak opravdu stane. Je tu tedy malé riziko, že investujete do něčeho, co možná nikdy nevznikne.

Crowdfunding ve světě:

Nejzámější stránky, kde můžete prezentovat svůj projekt jsou Kickstarter.com a Indiegogo.com

Crowdfunding v Čechách:

U nás je to především Hithit.com, Startovač.cz, Kreativcisobě.cz, Nakopni.me, Everfund.cz, Katalyzátor.cz a další...

A jaké projekty můžete zadávat k financování?

Téměř cokoliv, co neodporuje pravidlům (doporučujeme přečíst pravidla jednotlivých webů- nejčastěji je to ale xenofobie a sexuálně explicitní tématika). Velmi oblíbené jsou knihy a učební pomůcky, divadlo, klipy, hudba a film, móda, doplňky, technické a designové vychytávky a naučné materiály. I když nejdůležitější je umět své nápady prodat. Pokud nejste vyloženě marketingový typ, zkuste oslovit někoho z okolí. Vložený projekt by měl mít zajímavý průvodní text, pěkné fotografie a třeba i video. Vše, co by mohlo investora zaujmout a přesvědčit ho o investici.

Přejeme vám hodně štěstí ...


Další články